kangoeroes.reismee.nl

Busy days

Goh Goh,

We zijn hier een dikke week, en eerlijk, het voelt als veel langer! Er moest zoveel geregeld worden... Het goede nieuws: er is ontzettend veel geregeld: vorige keer hadden we al de auto en een bod op het huis. Ondertussen hebben we bijna al ons meubilair, is onze appartement klaar om er morgen in te gaan, zijn de IKEA en Kmark geplunderd en is er 20 gigabyte opgegaan aan Gumtree browsen (de Aussie 2ehands).

En het mag gezegd worden: het is zalig. Elke keer opnieuw is het enorm genieten van het zicht, zowel vanop het terras als vanuit de keuken als slaapkamer. We hebben er nog niet geslapen, maar het voelt al als een thuis. Zalig. We vonden leuke meubeltjes tweedehands en nieuw, een zalig bed, twee kinderbedjes, een wasmachine, salon en alles om een heerlijk maal te maken.

De supermarkt is ook wat anders, zo liep Barbara 15min rond op zoek naar een frisse pint of een glaasje wijn, helaas, deze worden niet verkocht in de winkel, enkel in de liquor stores, oeps. Vers kangoeroe vlees is wel een leuke meevaller!

Toots en Frie zijn door hun jetlag heen, Frie heeft wel terug een nachtvoeding nodig, maar gelukkig wenen ze niet meer van 23u tot 3u. Toots is gek van de zee (gelukkig, niet enkel auto's en vliegtuigen). Kobe ging al 2 dagen werken. Collega's zijn super vriendelijk. Administratie is iets anders. De patiënten administratie werkt met MS-DOS. De laatste update van het elektronische patiënte dossier is van 1994 maar het echte patiëntendossier is van ... papier... Geen idee hoe ze ooit mijn handschrift zullen kunnen ontcijferen. Er is een personeelstekort, dus vanaf maandag is het 100 erin vliegen.

We zijn klaar om te settelen en ons eerste glas op het terras bij zonsondergang te drinken.

Het zal ook deugd doen om eens deftig te kunnen koken, tot nu was het allemaal afhaal.

Cheers

Stefanie

Waw, zo super hoe jullie het daar doen, respect!! Veel succes op je stage Kobe!

lies

Ik schitter van trots!!

Moeke side

Blij van al dat positieve nieuws te horen. Jullie stek gevonden , dat is prachtig. De kindjes stellen het goed en alles gaat stillekes aan zijn gewone gang gaan.

charlotte

Amai barbara en kobe zoveel gerealiseerd in amper een week. chapeau. zo te zien wordt het daar een onvergetelijk jaar daar. Geniet van elkaar.
Kobe je kan nog altijd barbara vragen om je notities uit te schrijven?.
Vele groetjes terug

Barbara

@ Charlotte: blijkbaar moeten de artsen al de infusen prikken. Zou ook al kriebelen om te gaan helpen ??

hyfy

Fijn om te lezen dat jullie het daar goed stellen! Lijkt me superspannend!

Sofie

Waauw.. Wat een verhalen terug. Dit wordt onvergetelijk. Super fijn dat we dit kunnen volgen. Greetz Seba, Sofie, Liam en Maxim